Wrażenia laika z montażu NAM 0.3.2

Chciałbym podzielić się wrażeniami z montażu czujnika.

1. Po pierwsze jest dużo większy niż na zdjęciach. Myślałem, że będzie wielkości puszki pod/natynkowej, a jest sporo większy. Nie stanowi to problemu, ale się nieco zdziwiłem.
  2. Zestaw jest możliwy do zlutowania przez totalnego laika, takiego jak ja. Generalnie to moja pierwsza przygoda z lutowaniem czegokolwiek… Całe szczęście, że pożyczyłem stację lutowniczą od szwagra bo zwykłą tranformatorówką byłaby tragedia… Wyszło jednak w miarę dobrze bo czujnik działa. Przed lutowaniem obejrzałem krótki kurs na YT, w stylu co z czym się je.
  3. Jako, że jestem laikiem w kilku miejscach w dokumentacji brakuje kilku szczegółów, np. którą stroną ułożyć goldpiny, co zrobić żeby równo polutować. Brakuje etapu przykręcenia płytki do obudowy. Słabo podkreślone jest, że grzałkę trzeba lutować z drugiej strony płytki, a więc moja zlutowana jest od strony obudowy i wygięta, ale działa…
  4. Mocno brakuje jakiegoś wieszaka, otworów montażowych czy czegoś co umożliwiłoby lub znacznie ułatwiło montaż czujnika w miejscu docelowym. Trzeba to trochę kombinować…
  5. Została mi kupka części, z którymi nie wiem co zrobić i do czego są, na zdjęciu poniżej:
    IMG_20200215_134154

Poza tym dokumentacja super, różnice do wersji 0.3.1 delikatne i można się połapać co i jak.
Konfiguracja czujnika łatwa i dobrze opisana. W całej dokumentacji dużo cennych i pomocnych informacji.
Z dotychczasowego użytkowania to różnica w temperaturze powietrza o ok. +2 st. Tak ma być?

Czarne złącze IDC16 powinieneś był wlutować w płytkę. Nie pamietam czy było w 0.3.2 już? :thinking:
Edit: OK, było.

Trzy dystanse również mogłeś od razu zamontować w miejsce opisane jako LCD (w otwory). Goldpiny zostają z BME280 i może Ci się kiedyś przydadzą.

Pierścień również powinieneś założyć na rurkę. Dzięki temu nie załamuje się zbyt mocno. Jest o tym w instrukcji.