PROJEKT: Interwencje Poznań

#6

a czy ta apka gdy juz będzie gotowa, w zamyśle moży byc używana w innych maistach z ich zestawami danych?
dążymy do tego aby była swego rodzaju wymienność miedzy miastami, w sensie “zrobiliśmy cos fajnego, macie używajcie”?

#7

traktujemy to jako co? Jako prezentację grafiki? Czy jako projekt stuktury funkcjonalnej?

Generalnie wygląda fajnie, pytanie, czy ktoś ma od razu wziąć to i programować z tych screenów, czy robimy jakąś strukturę np. kategorii poszczególnych zgłoszeń, które, jak sądzę, teraz zostały tylko zasygnalizowane? W tej chwili kategorie są niejednoznaczne - np. szkoła młodzież - nie przychodzi mi do głowy do końca, do jakich zgłoszeń użyć tych kategorii, można pomyśleć, że jeśli interwencji dokonuje młodzież albo uczeń to ma kliknąć w ten przycisk. Podobnie MPK. Rozumiem, że pomiędzy tym ekranem, a ekranem z robieniem fotki, powinien być jeszcze jeden doprecyzowujący kategorię zgłoszenia (który jest teraz po zrobieniu fotki). w tej chwili dwa razy robimy kategoryzację, a można by zrobić raz i po prostu zgłosić. Fajnie byłoby też móc zbiorowo przeglądać kategorie - zobaczyć po prostu strukturę zgłoszeń, żeby się dowiedzieć, co można w której kategorii zgłosić. Inaczej musimy wchodzić w konkretną kategorię i przeglądać rozwijalną listę. Lepiej, aby po kliknięciu wszystkie “typy zgłoszenia” były widoczne na całym ekranie, a nie rozwijane z listy.

Może te uwagi na kolejny etap, jak projekt zbierze ekipę, ale w sumie już na tym etapie ± można się do tego odnieść. Tzn. ja piszę uwagi do tego, ale równie dobrze mogę zrobić strukturę samej informacji do tej appki,

Pozdrawiam

1 Like
#8

Bardzo fajne!

#9

Struktura informacji jest ważna, ale tu bardziej chodzi o flow w zgłaszaniu rzeczy - skupibym się tylko i wylącznie na tym, by dało się i chciało z tego korzystać.

@Arek_Soldon - może PSDki na githuba wrzucisz?

#10

To może naświetlę jak to wygląda teraz i ile info mam :slight_smile:
Aplikacja chodzi (Android sklep play interwencje poznań)

ja przeporjektowałem ją i zmieniłem “ścieżkę” dodawania zgłoszenia.
Zostawiłem kategorie i ich podział - bo wiadomo copy jak i ikony można zmienić już jak się przysiadzie do projektu.

Tutaj wylistowane kategorie:
http://egov.psnc.pl/node/37

Trzeba się skontaktować z brygadą z Poznania - oni to chyba ogarniają a jak nie to ludzie od API Poznania…

Co do pytania @kondzio
cały zamysł KDP jest taki aby każdą z aplikacji jakie napiszemy/stworzymy itd można było wdrożyć w innym mieście - podając oczywiscie odpowiednie dane… nie wiem czy w tym przypadku nie jesteśmy ograniczeni przez to że Poznań ma już swoje działające API ale jak już będzie silnik to łatwiej bądź trudniej ale da się to wdrożyć w innym mieście oczywiście z delikatnie zmienioną grafiką itd itp.

@jakubgwizdala
kategorie na 1 ekranie są kategoriami głównymi - obecnie chodzące w aplikacji - wiem (bo dla mnie też było to ciężkie) nie łatwo skumać co jest pod niektórymi kategoriami - jest to kwestia dobrego copy

ścieżka wygląda na mojej apce tak:

  1. wchodzimy widzimy 8 kategorii - wybieramy jedną interesującą
  2. mamy ekran fotki - której nie musimy robić
  3. lokalizacja
  4. opis zgłoszenia - gdzie doprecyzowujemy zgłoszenie i opisujemy je

później jest jeszcze jeden ekran z podanim twoich danych itd. ale w koncepcie go nie wrzucałem bo to contept :slight_smile: tego jak wg. mnie mogłoby to wyglądać - żeby nie straszyło.

Ja przy swojej ścieżce się nie upieram. Pewnie ulegnie zmianie jak ten projekt ruszy.

#11

Najpierw dopracujmy aplikację samą w sobie - bo nie upieram się że moja wizja jest najlepsza :slight_smile:
Jak zbierzemy ekipę która będzie ciąć i giąć i przedyskutujemy jak to widzimy to pewnie wejdą zmiany jakieś.

Pytanie czy ograniczamy się do Androida czy iOS też walczymy?

#12

Zgadzam się.

Im więcej platform tym lepiej - oczywiście.

#13

@jakubgornicki ja myślę, że stopień “używalności” tej aplikacji i tego, czy ona może być lepsza, czy nie zależy od kilku więcej rzeczy:

  1. czy zgłoszenia są traktowane poważnie, czy są podłączone do automatu, który nadaje odpowiedni priorytet na “wejściu” do urzędu, oraz - czy zgłoszenie trafia do odpowiednich miejsc, a nie np. na mejla osoby, która jest na macierzyńskim

  2. czy jest choćby jedna osoba, która zajmuje się interakcją z użytkownikami w sprawie zgłoszeń, czy też po prostu człowiek dostaje info “przyjęto, dziękujemy” a potem już nikt się nie odzywa

  3. kategorie zgłoszeń - to jest mega istotna kwestia, aby człowiek, jak instaluje appkę, wiedział do czego jej można użyć, najlepiej, gdyby zaraz po uruchomieniu dostał przynajmniej wskazówki co do najważniejszych kategorii

  4. czy można zgłoszenia traktować jako np. informowanie o sytuacjach wymagających realnej interwencji - napad, bójka, wypadek samochodowy, etc. Jeśli NIE, to trzeba to przynajmniej jednym zdaniem userowi wskazać, do czego to nie służy, inaczej będzie bezskutecznie robił jakieś zgłoszenia, które przez urząd będą traktowane jako niepotrzebne.

to są moim zdaniem kwestie kluczowe jeśli chodzi o znaczące poprawienie tej appki, zgłoszenie nawet teraz da się zrobić, ale jeśli to nie będzie element procesu, to zrobimy “lepszą” appkę, która będzie miała ślepe końce.

#14

nie szukaj problemow, gdzie ich nie ma :slight_smile: jakis taki ziab pesymizmu bije z tego co piszesz. Musimy patrzec na to co mamy i dzialac z tym co mamy. Poznan daje duzo, dzieki czemu nie jestesmy w totalnej dupie tylko mozemy gadac o fajnych, koncowych rozwiazaniach :smile:

API dziala, czyli 1 i 2 dzialaja

3 - tak je sobie miasto skategoryzowalo - wydaje mi sie, ze fair ze oni tak to zrobili (bo nikt inny tego nie ma) i na tym etapie to my znajdziemy sposob, zeby sie do tego dostosowac.

  1. wypracujemy wspolnie z miastem

Ja tu widze tylko “win”.

#15

no, w ujęciu takim, że bierzemy tą appkę, co miasto zrobiło i ją poprawiamy w pewnym zakresie nie interesując się implementacją rozwiązań po stronie miasta (komunikacja z userem, rozwiązanie realne zgłoszonych problemów) to jest faktycznie tylko win. :slight_smile: win w ograniczonym zakresie ;D
problem z aplikacjami typu “interwencje” czy inne zgłoszenia polega na tym, że żeby w pełni funkcjonowaly i osiągnęły sukces miasto MUSI realizować pewne standardy, komunikacji i działań po przyjęciu zgłoszenia.
Dlatego aplikacje, które nie wymagają od miasta standardów moim zdaniem niosą większą nadzieję powodzenia, niż tylko lifting aplikacji, za którą stoi ten moloch :wink:

#16

No ale na spotkaniu Panowie mówili, że to API działa - czyli zgłoszenia są przyjmowane :slight_smile:

#17

Ja bym z wyrokowaniem itd poczekał aż wypowie się ktoś bezpośrednio z Poznania od obecnej aplikacji, bo większość kwestii poruszonych przez @jakubgwizdala pewnie się rozjaśnią.

Z logicznego punktu widzenia (nie wiem jak to prawnie jest) ale na każde zgłoszenie Starz Miejska musi chyba odpowiedzieć - ustosunkować się w jakiś sposób…

Dlatego wstrzymajmy się chwilę aż ktoś z 1 forntu się wypowie…
@jakubgornicki możesz do kogoś puknąć?

#18

dodam tylko, że oczekujemy też na odpowiedź od twórców aplikacji “wzorcowej” - tej dostępnej aktualnie w Play Store - czy będą mogli udostępnić kod źródłowy, abyśmy mogli ją rozwijać zamiast pisać na nowo

1 Like
#19

Czy temat dalej żyje? Będę chciał najprawdopodobniej przenieść Interwencje Poznań na platformę Tizen. Jeżeli trwają prace nad ulepszeniem wersji Androidowej (która delikatnie rzecz ujmując nie powala wyglądem) to fajnie byłoby aby aplikacje były podobne.
@Arek_Soldon Twój projekt wygląda nieźle, o niebo lepiej od obecnej wersji androidowej. Byłbyś zainteresowany dostarczeniem ikon/grafik? Ewentualnie czy mogę skorzystać z prototypów z tego wątku?

#20

@JacquesBaniaque Jasne, po to to robiłem :slight_smile: powiedz co w jakim formacie potrzebujesz i dostaniesz :slight_smile:

#21

Super!
Jak dotrę do momentu kiedy będę potrafił określić czego dokładnie potrzebuję odezwę się. Wstępnie na pewno przyda się każda z ikon, których użyłeś. Na razie wielkość nie jest istotna - Tizen na telefonach będzie początkowo najprawdopodobniej tylko w rozdzielczości 1280x720 więc to może dać ci pojęcia o jakich mniej więcej wielkościach mówimy.
Nie musieć się martwić o grafikę to jak mieć aplikację do połowy zrobioną :smile:

#22

Hej, grafiki koncepcyjne ewoluowały w trakcie Hackhathonu Kraków w projekt Cichy Bohater.

Poniżej link do prezentacji: https://www.dropbox.com/s/amabqq9jgy4s9wm/Cichy%20Bohater.pptx

Jak się Wam podoba?

Tutaj link do wątku o aplikacji: Cichy Bohater

PROJEKT : follow up po #2 spotkaniu
#23

Co do twarcia kodu Interwencji - tak jak wspominałem o tym na spotkaniu - nie sądzę, żebyśmy mogli na szybko spodziewać się takiej decyzji.

Myślę jednak, że to w obecnej sytuacji nie jest problemem - z dużym dynamizmem powstaje “Cichy Bohater”, który będzie dotyczył pewnego podzbioru zgłoszeń (tak to rozumiem) - chodzi o możliwość wysłania zgłoszenia jedną ręką, a drugą broniąc się przed napastnikiem - czyli musi to być z całą pewnością rozwiązane zupełnie inaczej, niż w Interwencjach (logika ui).

Zresztą same “Interwencje” to od początku aplikacja, która ma być przykładem wykorzystania API, a jest prostą mobilną kalką usługi www dla Straży Miejskiej, działającą od dość dawna:
https://www.um.poznan.pl/mim/forms/sm_zgloszenia.html

Chodziło o danie możliwości przesłania zgłoszenia w terenie, a nie chcąc pisać tego na wiele platfrorm (Android, iPhone, Windows Phone, …) - zdecydowaliśmy się otworzyć API.

PS. Pisząc “My” - mam na myśli wspólny zespół PCSS i UMP - który wspólnie rozwija miejską platformę internetową.

1 Like
#24

Rozumiem, choć bardzo żałuję, bo mimo wszystko nie ważne jaki, ale że otwarty jest kod :smile:

Czy planowane są inne rozwiązania na bazie poznańskiego API? I czy wtedy możecie już kod otwierać od samego początku?

#25

Choćby Cichy Bohater - jesteśmy w kontakcie z autorem i wspieramy ten temat.
Dlatego też na szczęście brak otwarcia kodu Interwencji nie będzie jakąś barierą rozwojową.

Widzę inny problem - ale szerzej w ramach KdP - pojawił się już pomysł FixMy Street Polska - czyli mnożenie bytów pod tymi samymi funkcjonalnościami, ale w ramach innych “projektów”. Jakoś by to trzeba horyzontalnie koordynować - takie moje “2 cents”.