Niedostępny panel NAM

#1

Witam,

Czy ktoś z Was ma też problemy z dostępem do panel Nettigo Air Monitor. Ustwielem stale IP na routerze ale niestety nadal po kilkunastu minutach panel nie jest dostępny… komunikacja z aqi.eco jest poprawna z luftdaten również. Skanowalem sieć urządzenie nie ma innego IP jest nie wykrywanie. Przez pierwszy tydzień było ok zaczęło się 3 dni temu. Screenshot_20191124-182211_Chrome

Po restarcie urządzenia lub routera panel jest ponownie dostępny

#2

Wpisz w przeglądarce http://nam-XXXX.local gdzie zamiast Xów ID czujnika.

#3

Niestety, ten sam efekt… Teraz obserwuje że urządzenie jest spontanicznie raz dostępne raz nie dostępne w sieci bez wyraźnej przyczyny

#4

Jaki masz ustawiony czas pomiędzy pomiarami? Ja u siebie zaobserwowałem. iż na ok. sekundę po tym jak przypada odświeżenie danych z czujników, faktycznie urządzenie jest niedostępne przez web. Ustaw przykładowo 145sek i zaobserwuj odświeżając stronę.

1 Like
#5

Może dwa urządzenia z tym samym adresem IP ? Router w jednym przypadku przyporządkował mi adres NAM pod już zajęty adres innego urządzenia. Niby niemożliwe, a jednak. Efekt był identyczny jak u Ciebie.

#6

Czy urządzenie nie pracuje na granicy zasięgu wifi ?
Połóż czujnik metr od routera i spróbuj wtedy
Jeśli będzie ok, przeskanuj sieć i poszukaj wolnego kanału wifi lub umieść czujnik bliżej routera

#7

W chwili obecnej zmieniłem IP na sztywno na inne niż było przydzielone pierwotnie i jestem w trakcie testów.

Ad. Zasięg jest bardzo dobry, 3m od routera 1 ściana zewnętrzna.

#8

Nie sugeruj się trzema metrami. Z doświadczenia wiem, że musi być ponad 30%. Wtedy wszystko działa. Ile jest u ciebie ?

#9

Jak pisałem bardzo dobry… ~70% także stabilnie…

#10

Na ile sekund masz ustawiony interwał pomiędzy pomiarami?

#11

550 sekund