Korekta odczytanej temperatury z BME280

Witam Wszystkich,
Jestem od kilku dni użytkownikiem popularnego zestawu KIT-1521, do zestawu dokupiłem BMP280 (dla pomiarów ciśnienia), po uruchomieniu temperatury z DHT22 i BMP280 były zgodne w zakresie 0,3C, wilgotność jak to dla GHT22 wyższa o około 15% wartości porównywane z dobrym czujnikiem, no i wtedy szybka akcja zakup chwalonego BME280 dla dobrych wyników wilgotności i tutaj trochę zonk, ciśnienie i wilgotność są OK, ale temperatura za niska o około 1,8C( co według mnie jest nieakceptowalne, chociaż wiem że dokładność jest+/- 1C), wczoraj dołożyłem DS18B20 i pokazuje właściwą temperatur.
Moje pomiary z dzisiaj
PM
PM1
Temperaturu z BME280 jest przesunięta o około 1,8C wyraźnie widać to na danych z grafeny
pm2

Nie jestem niestety programistą, kędyś tam coś w BASIC dla AVR robiłem, na forum wyczytałem że do edycji kodu należny użyć Visual Studio Code, z doinstalowanym PlatformIO, otworzyłem wasz soft zacząłem szukać tak bardziej po omacku i niestety nie mogłem tego skompilować po przeczytaniu informacji z kompilatora doszedłem do wniosku że muszę zainstalować jakiegoś GIT’a cokolwiek by to nie było i wtedy kompilacja poszła, znalazłem fragment kodu których chyba odczytuje dane z BME280 i dodałem wartość 1,8 ale pewnie to jest raczej integar (w ramce czerwonej)
pm4

Po tym przydługim wstępie moje pytanie brzmi czy dobrze kombinuję, czy to właściwa droga?
Pytanie oczywiście do ludzi którzy maja doświadczenie w programowaniu, bo nie chciałbym popsuć sobie tego fajnego modułu.

PS
Proszę się nie śmiąc za lamerskie pytania :grinning:
Jeszcze jedno pytanie po kompilacji otrzymałem 4 biny, pewnie coś za dużo poklikałem?
PM5

Mój czujnik PM :slight_smile:

Z góry dzięki pozdrawiam
Roman

To ja jeszcze raz pierwszy post i coś mi zgjecia poprzycinało

Pozdrawiam
Roman