#Gry Charytatywne - implementacja

#1

Cześć,

Jesteśmy startupem non-profit z Zielonej Góry, który pracuje nad aplikacją do wspierania organizacji społecznych przez „granie w gry”. „Gry Charytatywne” to aplikacja, której sercem jest gra wybierana przez użytkownika spośród kilku prostych i klasycznych gier. Obok ekranu gry, w trakcie jej trwania, wyświetla się dyskretna reklama. Za każdą minutę gry reklamodawca przelewa mikrowpłatę na wskazany przez użytkownika cel charytatywny. Jednocześnie użytkownik może zapraszać znajomych i tworzyć własne grupy wsparcia dla własnych celów. Widzi ile zebrał, sam lub ze znajomymi, na jaki cel etc. Aplikacja będzie dostępna na smartfony, a także będzie możliwość grania za pośrednictwem przeglądarki.

Potrzebujemy wsparcia technologicznego (know-how). Z tego co się orientujemy jako pierwsi chcemy wdrożyć takie rozwiązanie w foundrisingu. Poszukujemy wskazówek odnośnie możliwości implementacji, sugestie, technologiczne rozwiązania etc.

Link do opisu projektu:
http://grycharytatywne.pl/o-projekcie/

Opis funkcjonalności:
Google Dokuments

Klikalna makieta mobilna (uproszczona) jest tutaj:
https://projects.invisionapp.com/share/Q93AVKMU3#/screens

Wiem, że to jest bardzo ogólny brief, ale jestem do dyspozycji.
Nie ukrywam, że bardzo liczę na Wasze wsparcie.

Pozdrawiam
M.

4 Likes
Minigry do nauki słówek - grywalizacja zamiast samozaparcia
#2

Super inicjatywa!

Brakowało mi takiego pomysłu. Często przychodzi mi refleksja, że tyle czasu spędzam na smartfonie i nie robię nic “pożytecznego”. Połączenie z grami to strzał w dziesiątkę!

Widzę tu następujące wyzwania:

Gry
Gry mają ściągać i utrzymać ludzi, więc to kluczowy element, a zrobić grę jest niełatwo. Poleganie na zaadaptowanych klasykach wydaje mi się dobrą drogą. Może udałoby się skorzystać z pracy The Internet Arcade ( http://www.polygon.com/2014/11/1/7143009/play-900-classic-arcade-games-in-your-web-browser-right-now), może http://www.naclbox.com/about. Wszyć emulator DOS/SEGA/itp. i skorzystać zwielkiej biblioteki gier, które zostały udostępnione. Jakby aplikacja miała katalog gier do dociągnięcia to byłoby super! (korzystałem z takich emulatorów i upierdliwe było szukanie gier i ich dociąganie na komórkę).

Inną drogą może być zrobienie kodu opakowującego wyłącznie (wybór organizacji, wyświetlanie reklamy, itp.) na open-source i dogadanie się z polskimi softwarehouse, które wypuszczają gry, żeby korzystały z niego. Oni dostaną promocję swoich gier, a wy fajny content. Tak sobie gdybam…

Zaufanie

Pewnie słyszeliście o FaniMani. Jak o nich usłyszałem to bałem się trochę, czy to nie jest tzw. scam (oszustwo). Budownie zaufania, pełna przejrzystość finansowa (najlepiej jakby apka wyświetlała mój losowo wygenerowany id, który mogę wykorzystać, aby wejść do was na stronę i sprawdzić billingi i wypłaty do organizacji. To moim zdaniem dość istotny aspekt.

Powodzenia!
Krzysiek

1 Like
#3

Popieram Krzyśka - robiłem w życiu gry (właśnie na zaproponowanym Unity) nie jest to bułka z masłem :). Znaczy potrzeba sporo czasu/środków i niezłej koordynacji (nie tylko programiści - musi być grafik, musi być muzyk, duuużo godzin testowania, koszmarna fragmentacja platform mobile …). Póki co więc spróbowałbym komunikacji z zewnętrznymi dostawcami/bibliotekami gier a samemu skupienie się głównie na opakowaniu oraz “modelu biznesowym” (to też nietrywialne zagadnienia).

Pomysł ciekawy!

#4

Chciałbym w wersji webowej gry, z którymi nie będzie problemu na przejście na aplikacje mobilne. W przypadku gier typu arcade będzie z tym chyba duży problem. Dlatego też poszukuję rozwiązań bardziej klasycznych (tetrisopodobnych, space invaders, arkanoid - w tej stylizacji). Możecie coś doradzić?

#5

Ja osobiście na web bym nie grał zupełnie. Jak już mam lapka odpalonego to inne rzeczy mnie angażują w necie, no albo ciężkie gry instalowane.

#6

Co do typu gier się nie wypowiadam, ale odnośnie technologii to Unity nie jest złym pomysłem, gdyż można skompilować zarówno na weba (nie jest to jednak sprawa ‘natywna’ - człowiek nadal musi sobie pociągnąć klienta - Unity Web Player - w nim się gra uruchamia; i chyba wciąż web player nie działa w linuxie) i na szereg platform mobilnych.

Unity jednak ma sens kiedy chcemy robić poważniejsze (w sensie stopnia zaawansowania, nie w sensie zawartości) gry - dla prostych raczej jest przesadą. Jeśli targetujemy tylko web (takich gier nie robiłem) z pewnością można odszukać szereg prostszych technologii tworzenia gier.

#7

Czy w technologii Unity można i trzeba robić całą aplikację (nie chodzi mi
tutaj o gry). Czy nie lepiej zastosować inne rozwiązania (HTML + CSS + ?)

Pozdrawiam
Marcin Woźny
https://www.facebook.com/socialNEW

W dniu 30 lipca 2015 11:06 użytkownik Nuanda mailer@kodujdlapolski.pl
napisał:

#8

Oczywiście nie i nie, odpowiednio. Komentowałem możliwości Unity gdyż (a) wymieniłeś ją jako pierwszą technologię w twoim dokumencie oraz (b) robiłem w niej gry :).

W Unity całej takiej aplikacji raczej nie da się sensownie stworzyć (pewnie właśnie najlepiej ją stworzyć “tradycyjnie” i serwować jako HTML/CSS). Jeśli natomiast tworzyć gry (jak pisałem, raczej odradzam z punktu widzenia założeń projektu), to jedynie “osadzać je”. Ale to “osadzać je” to nie taka trywialność: gdyż jeśli w web na Windows, to można uruchomić WebPlayera (on pociągnie binarium gry). Na telefonie natomiast trzeba podać linka do Google Play / App Store, i stamtąd dopiero sobie człowiek instaluje grę.

I choćby z powyższych względów chyba należałoby porzucić Unity jako sensowną opcję dostarczania zawartości projektowanej aplikacji.

#9

Dzięki wielkie za te parę słów, które dość mocno to wyjasniły.

Pytanie odnośnie tego cytatu:

Chcielibyśmy uniknąć ładowania gier do aplikacji każdorazowo. Jedno ściągnięcie i tam są określone gry. Dodatkowe gry dopiero w przypadku aktualizacji. Czy Unity pozwala na implementowanie gier w “Hubie” czy Unity daje gotowy projekt, który trzeba osobno ściągać?

#10

Stworzywszy grę w Unity, możemy ją zbudować na określoną platformę (tutaj jest lista platform obecnie obsługiwanych). W wyniku dostajemy paczkę odpowiednią do określonego sprzętu - taką paczkę możemy wrzucić do sklepu (Play, AppStore) korzystając z narzędzi dostarczanych przez administratorów sklepu (trzeba wykupić konto dewelopera).

W praktyce więc, jeśli nie chcecie męczyć ludzi ściąganiem każdej gry osobno ze sklepu, można co najwyżej robić wszystkie gry jako jedną aplikację mobilną. Ew. może publikować je jako dodatkowe element (mechanizmem in-app purchase?) - ja nigdy tak nie robiłem, więc nie wiem.

#11

Może jakaś współpraca z http://metrowarszawa.gazeta.pl/metrowarszawa/1,141635,18847177,to-jego-praca-licencjacka-siedem-gier-o-warszawie-w-stylu-retro.html ?

@marcinwozny jak wam idzie?

#12

na dniach rozstrzygają się pierwsze konkursy i może uda nam się zebrać parę
tysięcy na start.
Działamy najpierw w wersji przeglądarkowej.

Pozdrawiam
Marcin Woźny
https://www.facebook.com/socialNEW

W dniu 22 września 2015 10:56 użytkownik krzysiekmad <
mailer@kodujdlapolski.pl> napisał:

#13

Kurs UNITY w Łodzi jakby ktoś był zainteresowany: https://www.facebook.com/events/1499047363725862/

#14

Bardzo fajnie @marcinwozny! Życzę Wam powodzenia, sam gram głównie w jednym pomieszczeniu…wiesz gdzie, i nie wiem co mnie bardziej wkurza - fakt reklam, czy to że są one brzydkie lub do badziewnych produktów! Możecie to zmienić :smile:

Zastanawiają mnie dwie rzeczy:

  1. Jakiego rzędu kwoty są za minutę wyświetlenia banera podczas gry? Czy reklamodawca wie, że bierze udział w akcji charytatywnej (a to może podnieść cenę)?
  2. Czy myśleliście o stworzeniu silnika do reklam charytatywnych, zamiast osobnej Waszej aplikacji? Tj. twórcy obecnych gier/aplikacji wklejaliby kod do siebie, z całym ekosystemem wyboru fundacji itp. A może zagadać do Pajacyka?

Pozdrawiam :slight_smile:

1 Like
#15
  1. to zweryfikuje rynek. Reklamodawca oczywiście wie, że bierze udział w
    akcji charytatywnej. To podnosi cenę, a także ułatwia rozliczenie przez
    statut organizacji non-profit
  2. Rozważaliśmy stworzenie silnika, ale to m.in rozprasza komunikację -
    wolimy mieć wszystko w jednym miejscu i stworzyć solidny produkt niż obijać
    się po aplikacjach na których rozwój nie mamy wpływu

Obecnie stoimy nad przepaścią pt “zerowy budżet” i nie bardzo wiemy jak ją
pokonać. :frowning: Startowaliśmy o trzy granty, ale żaden nie wypalił…:confused:

Pozdrawiam
Marcin Woźny
https://www.facebook.com/socialNEW

W dniu 4 października 2015 23:40 użytkownik kolotom <
mailer@kodujdlapolski.pl> napisał:

#16

Gdybyście zrobili prosty i porządny emulator do NESaz wgranymi grami - gwarantuję mnóstwo userów :slight_smile:

Czemu granty? Jeśli sobie policzyliście i wydaje Wam się, że jest szansa zarobić - może uderzcie do jakiegoś Venture Capital albo zaprezentujcie pomysł na np. Startup Weekend?

#17

Projekt nie ma zarabiać. Od początku do końca ma mieć charakter
charytatywny. Nie wyobrażam sobie zarabiać kosztem fundacji. A
charytatywność projektu odstrasza inwestorów.

Pozdrawiam
Marcin Woźny
https://www.facebook.com/adfivepl

W dniu 8 października 2015 19:43 użytkownik kolotom <
mailer@kodujdlapolski.pl> napisał:

#18

Cześć wszystkim!

Dzisiaj na spotkaniu KdP Wro wzieliśmy pod lupę gry Open-Sourcowe które możnaby na #GCh wrzucić. Jest ich bardzo dużo, są różne kategorie gier, a nawet są takie które możnaby pokusić się o granie na telefonie.
Dokładnie tutaj i tutaj.

Są tam linki prowadzące do strony na której można pograć w grę, a także link do kodu tych gier. Są naprawde fajne gierki. (Polecam Mortal Combat na 2 graczy - niestety nie pasuje on do charakterystyki strony).

Pozdrawiam,
Tomek

1 Like
#19

Witam,

Szukamy osób chętnych do pomocy z projektem - u nas niestety jest brak rąk do pracy aby w to wejść, potrzebni są nam front-endowcy aby zaprojektować stronę (mamy dostęp do domeny - wybór CMSa i technologii pozostawiam ochotnikom).

Oto wstępna specyfikacja produktu:

Poniżej funkcjonalności niezbędne do uruchomienia projektu w wariancie Minimum Viable Product.

  1. Strona z grami oraz motywem przewodnim zależnym od sponsora (miesiąca? tygodnia?)
  2. wizualizacja podziału procentowego między dwie fundacje.
  3. Po zakończonej grze wyświetla się okno zachęcające do wypełnienia ankiety (ala survicate)
    GRACZ
  4. wybrać fundację, z dwóch dostepnych.
  5. grać w grę +spauzować, zmienić grę, zakończyć grę
  6. Zbiórki (każda fundacja ma swoją zbiórkę (dzień, tydzień, miesiąc,
    zakres dat) gra (gra 1, gra 2, gra 3, etc.) fundacja (1, 2)
  7. Kategorie gier (zręcznościowe, logiczne, klasyki etc.)
  8. zmienić grę/zagrać jeszcze raz
    ADMINISTRATOR
  9. Statystyki jw
  10. google analitycs i/lub PiWiK
  11. Edytować dane fundacji.
  12. Edycja layoutu strony\
  13. Tabele - Fundacje, Zestawienia (dwie fundacje w danym tygodniu), Gry (czas spędzony), Statystyki (dzienne)

Gry OS:

#20

@TheTesterPL @krzysztofFurmann może chcielibyście się zaangażować w ten projekt i zaproponować UX/UI?