Analiza ruchu – dostosowanie MPK Wrocław do ludzi

#1

Linie transportu publicznego we Wrocławiu za wolno dostosowują się do zmieniającej sytuacji mieszkaniowej i zatrudnienia. Powstają nowe osiedla, firmy zatrudniają duże ilości osób, a to tylko niektóre z miejsc docelowych poruszania się mieszkańców Wrocławia. Brakuje szczegółowych danych codziennego przemieszczania się (w postaci tras A->B), na podstawie których miasto mogłoby lepiej planować i konsultować transport publiczny.

Wizją rozwiązania jest stworzenie produktu (np. aplikacji mobilnej), poprzez który mieszkańcy Wrocławia dobrowolnie mogliby przesyłać swoje trasy podróży do instytucji miejskich wraz z (opcjonalnie) danymi demograficznymi lub informacją o celu podróży. Podobne rozwiązanie byłoby dedykowane dla rowerzystów. CyclePhilly, funkcjonuje w Filadelfii, gdzie jest aktywnie wykorzystywane do planowania infrastruktury rowerowej. Wyzwaniem z jakim trzeba będzie się zmierzyć jest anonimowość i zbudowanie zaufania do rozwiązania, które de facto nas śledzi. Wydaje się, że otwarty kod do którego każdy ma wgląd i przesyłanie fragmentarycznych, zanonimizowanych danych, może pomóc w jego rozwiązaniu.

Duża korzyść dla miasta i jednocześnie poczucie mieszkańców, że minimalnym nakładem pracy mogą przysłużyć się lepszemu planowaniu, będą zapewne siłą pociągową tego projektu.

Wstępne deklaracje zaangażowania uczestników w ten projekt (8 osób): UX/UI Design; Interfejs front-end, testowanie; Testowanie, budowanie zespołu, project managment; Marketing, UX dev; Promocja; Programista full-stack; Programista (Mati); Programista C# .Net

#2

W tym folderze pracujemy: https://drive.google.com/folderview?id=0BxCZgOkEGnC_T0VkS3VKRVJYUWs&usp=sharing

Tu można poprosić o access: https://docs.google.com/document/d/1eMScDP5REBsLcnSnojUmozIre4O7J7lf8FeiXX6rTKQ/edit

#3

Szymon Sikorski na spotkaniu mówił też o bardzo dużej bazie zgromadzonej w ramach:
http://cyclingchallenge.eu/es/ecc2016-enrollmentform

Na dzisiejszym hacknight porozmawiamy też o tym, czy i jak mogłaby pomóc nam baza wyszukiwań tras w aplikacji jakdojade.pl

#4

Mogę ściągnąć ze Stanów kilka urządzeń Placemeter (https://www.youtube.com/watch?v=FLhsna3JURs) jakby to miało pomóc. Dla mnie się wyróżniają tym, że mają Privacy By Design.

#5

Już niedługo będą pojawiać się kody źródłowe naszego projektu.

#6

Skrypt przetwarzające dane z jakdojade do geojson (do otwarcia w QGis najlepiej)

Przetworzone dane dla GOP: https://drive.google.com/file/d/0BxCZgOkEGnC_Vk1FMnhUNmlQaFU/view?usp=sharing

Bawię się QGISem do wizualizacji tych danych (poniżej). Pewnie wykorzystanie pluginu Time Manager może pomóc. QGIS jest o tyle fajny, że np. wylicza odległości.

Swoją drogą fajnie jakby w oryginalnych danych były podane czasy przejazdu wg. jakdojade, to by pomogło uniezależnić się od odległości w prostej liniii, także pokazać zależność odległość-czas i badać ekstremalne przypadki.

Tak sobie myślę, że trzeba zagregować jakoś te dane, żeby łatwiej się je analizowało…

#7

Wszystkie trasy w GOP z GeoJSON wyciągniete z http://sdip.kzkgop.pl/web/ml/map/

Wszystkie przystanki

Korzystajcie z powyższych plików, bo są ciężkie (6mb i 2mb), wyciągniete były poprzez:
(poprzez http://sdip.kzkgop.pl/web/map/sections/gj?bbox=2061353.7788,6454648.41652,2173410.46226,6537964.77734,EPSG%3A3857
lub http://sdip.kzkgop.pl/web/map/sections/gj?bbox=18.5174560547,50.048321117,19.5240783691,50.5898,EPSG%3A4326 (WGS84))

http://sdip.kzkgop.pl/web/map/stops/gj?bbox=2096926.2490042,6504888.9668577,2114564.0932786,6509465.6339257,EPSG%3A3857

P.S. - Bardzo dużo informacji zebraliśmy na wydarzeniu https://www.facebook.com/events/502399059936284/508323786010478/, później je zbiorę w jednym docu. Jest też pomysł, aby założyć grupę na FB dedykowaną pracy nad transportem.

#8

Tomek Duda (jest na forum?), @pdeyk, czemu o tym nie piszecie tutaj? :smile:

Już wiem co to jest WROS (http://kdpwro.github.io/), a skąd są te dane na filmiku? Już coś stworzyliście? W Katowicach był pomysł na wdrożenie CyclePhilly do zbierania tych danych.

Chyba warto byłoby stworzyć wspólne miejsce do komunikacji. Tutaj? Grupa na FB?

#9

Informacja pasażerska na ekranach e-ink. Rozdział 03 na http://interaktywna.wyborcza.pl/ilab3/ z PPNT Gdynia